Buncuś Buncuś
284
BLOG

Czy ateista potrzebuje Boga?

Buncuś Buncuś Społeczeństwo Obserwuj notkę 31

Chrześcijanie mówią, że każdy człowiek potrzebuje Boga ponieważ każdy ma w sobie "pierwiastek Boży", ale sceptycy uważają że nawet jeśli chrześcijanie mają potrzebę wierzyć w "coś" to ich to nie dotyczy.

To z czego ludzie najczęściej nie zdają sobie sprawy to fakt że człowiek potrzebuje Boga nie tylko jako obiektu czci lub w nadziei że pójdą po śmierci do Nieba.Wiele z naszych potrzeb i oczekiwań jakie wszyscy posiadamy należą do tych które kierują nas ku Bogu i które mogą się z Jego pomocą spełnić.

Potrzeba mądrości;

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z niedostatku wiedzy.Wielu z nas życzyłoby sobie aby mieć blisko siebie kogoś bardzo mądrego i dojrzałego do którego miałoby się zaufanie i można by poprosić o radę. Ale żaden człowiek nie wie wszystkiego i nie posiada doświadczenia dłuższego niż 100 lat życia. Nawet osoby dla których mamy szacunek i myślimy że są mądrzy, są zajęte swoim własnym życiem i my nie możemy zwrócić się do nich o każdej porze dnia i nocy i oczekiwać że wysłuchają nasze problemy.

Bóg który jest wszechwiedzący i wszechmocny a przede wszystkim jest zawsze obecny i gotowy uczyć nas mądrości: - Jeśli zaś komuś z was brakuje mądrości, niech prosi o nią Boga, który daje wszystkim chętnie i nie wymawiając; a na pewno ją otrzyma (list Jakuba1;5)

-Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam.  Albowiem każdy, kto prosi, otrzymuje; kto szuka, znajduje; a kołaczącemu otworzą. Gdy którego z was syn prosi o chleb, czy jest taki, który poda mu kamień? Albo gdy prosi o rybę, czy poda mu węża?  Jeśli więc wy, choć źli jesteście, umiecie dawać dobre dary swoim dzieciom, o ileż bardziej Ojciec wasz, który jest w niebie, da to, co dobre, tym, którzy Go proszą. (Mateusza 7:7-11)

Bóg także dał nam Biblię abyśmy mogli się z niej uczyć i szukać pomocy w podejmowaniu decyzji,szczególnie w Księdze Przysłów  czy listach apostolskich Nowego testamentu.
Przykłady: Przysłowia Salomona, syna Dawida, króla izraelskiego, [podane po to].......

2 by mądrość osiągnąć i karność, pojąć słowa rozumne,

3 zdobyć staranne wychowanie: prawość, rzetelność, uczciwość;

4 prostaczkom udzielić rozwagi, a młodym - rozsądku i wiedzy.

5 Mądry, słuchając, pomnaża swą wiedzę,rozumny nabywa biegłości:

6 jak pojąć przysłowie i zdanie, słowa i zagadki mędrców.

7 Podstawą wiedzy jest bojaźń Pańska, lecz głupcy odrzucają mądrość i karność

Psalm 119

Twoje przykazanie uczyniło mnie mędrszym od moich wrogów, bo jest ono moim na wieki.

  99 Jestem roztropniejszy od wszystkich, którzy mnie uczą, bo rozmyślam o Twoich napomnieniach.

100 Jestem roztropniejszy od starców,bo zachowuję Twoje postanowienia.

101 Powstrzymuję nogi od wszelkiej złej ścieżki, aby słów Twoich przestrzegać........

104 Z Twoich przykazań czerpię roztropność, dlatego nienawidzę wszelkiej ścieżki nieprawej.

105 Twoje słowo jest lampą dla moich stóp i światłem na mojej ścieżce

 Potrzeba moralności:

Wszyscy chcemy być lepszymi ludźmi ale póki co nie jesteśmy doskonali i czynimy zło.Jeśli próbujemy na własną rękę być lepszymi niechybnie czeka nas niepowodzenie.Ale jeśli zdamy sobie sprawę z naszych ograniczeń i zwracamy się do do Boga o pomoc , on jest władny i chcący uczynić nas zdolnymi do pokonania naszych słabości, stawić opór pokusom i czynić to co właściwe (Rzym 7:15-25):

15 Nie rozumiem bowiem tego, co czynię, bo nie czynię tego, co chcę, ale to, czego nienawidzę - to właśnie czynię.

16 Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, to tym samym przyznaję Prawu, że jest dobre.

17 A zatem już nie ja to czynię, ale mieszkający we mnie grzech.

18 Jestem bowiem świadom, że we mnie, to jest w moim ciele, nie mieszka dobro; bo łatwo przychodzi mi chcieć tego, co dobre, ale wykonać - nie.

19 Nie czynię bowiem dobra, którego chcę, ale czynię to zło, którego nie chcę.

20 Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, już nie ja to czynię, ale grzech, który we mnie mieszka.

21 A zatem stwierdzam w sobie to prawo, że gdy chcę czynić dobro, narzuca mi się zło.

22 Albowiem wewnętrzny człowiek [we mnie] ma upodobanie zgodne z Prawem Bożym.

23 W członkach zaś moich spostrzegam prawo inne, które toczy walkę z prawem mojego umysłu i podbija mnie w niewolę pod prawo grzechu mieszkającego w moich członkach.

24 Nieszczęsny ja człowiek! Któż mnie wyzwoli z ciała, [co wiedzie ku] tej śmierci? Dzięki niech będą Bogu przez Jezusa Chrystusa, Pana naszego!

25 Tak więc umysłem służę Prawu Bożemu, ciałem zaś - prawu grzechu.
Potrzeba sprawiedliwości:

Któż z nas nie narzekał że życie jest niesprawiedliwe? Większość z nas chce na świecie równości i sprawiedliwości.Marzymy aby życie było takie jak czytaliśmy w książkach jako dzieci gdy wszystko dla ich bohaterów kończyło się tak dobrze jak chcieli. Zamiast tego widzimy że bogaci stają się bogatsi, biedni stają się biedniejsi a ludzie stają się egoistyczni i apatyczni.

Bóg jest tym kto dal nam pragnienie sprawiedliwości i wyposażył nas w świadomość.Na końcu On jest tym który ukarze tych co na karę zasłużyli (po tym gdy na Ziemi mieli możliwość pokuty). Tych którzy akceptowali Jego wolę umieści tam gdzie nie ma zła i cierpienia.:

Mat.13:41 Syn Człowieczy pośle aniołów swoich: ci zbiorą z Jego królestwa wszystkie zgorszenia i tych, którzy dopuszczają się nieprawości,

Apokalipsy21
1 I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły,
i morza już nie ma.

2 I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga,
przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża.

3 I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: «Oto przybytek Boga z ludźmi:
i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie "BOGIEM Z NIMI"

4 I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już odtąd nie będzie.Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu
już [odtąd] nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły».

 Potrzeba bezwarunkowej miłości i przyjaźni:

Chcemy być właściwie poznani i całkowicie zrozumiani oraz kochani nawet wówczas gdy ujrzą światło dzienne nasze największe upadki. Jak wiadomo człowiek nie jest w stanie całkowicie poznać drugiego człowieka.Każdy posiada coś czego nie ujawnia nawet najbliższym przyjaciołom i mamy własne sprawy których nawet my sami nie znamy.Podobnie, nikt nie jest doskonały i nikt nie potrafi kochać inną osobę w sposób idealny.

Bóg,który nas stworzył,wie o nas wszystko (psalm 139) i kocha nas bez względu na to że wie o tym jakie zło w nas istnieje tak bardzo, że oddał swe życie (Rzym5:6-8):

6 Chrystus bowiem umarł za nas, jako za grzeszników, w oznaczonym czasie, gdyśmy [jeszcze] byli bezsilni.

  7 A [nawet] za człowieka sprawiedliwego podejmuje się ktoś umrzeć tylko z największą trudnością. Chociaż może jeszcze za człowieka życzliwego odważyłby się ktoś ponieść śmierć.

8 Bóg zaś okazuje nam swoją miłość [właśnie] przez to, że Chrystus umarł za nas, gdyśmy byli jeszcze grzesznikami

 Potrzeba spełnienia:

Praktycznie każdy ma powód aby rano wstać z łóżka a wielu z nas twierdzi że potrafi być szczęśliwym bez Boga. Ale co z potrzebą spełnienia wewnętrznego spokoju w czasie trudnym , w razie nieszczęścia. Co z wiedzą na temat znaczenia i celu życia człowieka w odniesieniu od jego śmiertelności. Czy osiągamy świadomość  sensu zaspokajania naszych potrzeb ( w przeciwieństwie do chwilowego zadowolenia z bogactwa, rozrywki, sukcesów, godności których spełnienie powoduje zazwyczaj chęć na więcej).

Bóg stworzył nas dla konkretnego celu i możemy znaleźć spełnienie i pokój ducha wówczas kiedy robimy to do czego jesteśmy przeznaczeni szczególnie gdy jesteśmy w łączności z Nim, gdy kochamy Go i w niego wierzymy. W wyniku takiego spełnienia Św. Paweł mógł napisać swój list do Filipian, pełen radości, wówczas gdy przebywał w więzieniu  pisząc:

12 Umiem cierpieć biedę, umiem i obfitować. Do wszystkich w ogóle warunków jestem zaprawiony: i być sytym, i głód cierpieć, obfitować i doznawać niedostatku. 13 Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia.

Żródło :http://www.rationalchristianity.net

 

 
 
 
Buncuś
O mnie Buncuś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo